{"id":14957,"date":"2020-05-02T17:12:43","date_gmt":"2020-05-03T03:12:43","guid":{"rendered":"https:\/\/www.service-public.pf\/dsp\/?p=14957"},"modified":"2020-05-02T17:16:42","modified_gmt":"2020-05-03T03:16:42","slug":"article-cellule-note-presse-crise-020520","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.service-public.pf\/dsp\/2020\/05\/02\/article-cellule-note-presse-crise-020520\/","title":{"rendered":"Bulletin d’information #37 – Cellule de crise de la Polyn\u00e9sie fran\u00e7aise VF et VT"},"content":{"rendered":"

BULLETIN D’INFORMATION #37 – Cellule de crise de la Polyn\u00e9sie fran\u00e7aise<\/h1>\n

Sur les 90<\/strong> tests effectu\u00e9s ces deux derniers jours, aucune nouvelle personne n\u2019a \u00e9t\u00e9 r\u00e9v\u00e9l\u00e9e positive au virus Covid-19. 2634<\/strong> personnes ont \u00e9t\u00e9 d\u00e9pist\u00e9es depuis le d\u00e9but d\u2019\u00e9pid\u00e9mie. Le bilan demeure \u00e0 58<\/strong> personnes touch\u00e9es depuis le d\u00e9but de l\u2019\u00e9pid\u00e9mie. 51<\/strong> personnes ne pr\u00e9sentent plus de signes de la maladie et sont autoris\u00e9es \u00e0 sortir d\u2019isolement. 7<\/strong> personnes demeurent sous surveillance, dont un patient hospitalis\u00e9. Les autorit\u00e9s sanitaires recommandent, avec l\u2019all\u00e8gement du confinement, la vigilance et le<\/strong> respect des mesures barri\u00e8res.<\/strong><\/p>\n<\/div>

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Continuit\u00e9 territoriale avec la m\u00e9tropole et liaisons inter-\u00eeles <\/strong><\/p>\n

Le troisi\u00e8me vol de continuit\u00e9 territoriale arrive ce samedi 02 mai 2020 en fin de soir\u00e9e \u00e0 l\u2019a\u00e9roport international de Tahiti-Faa\u2019a. \u00c0 son bord se trouvent 33<\/strong> personnes, des patients de retour d\u2019\u00e9vacuation sanitaire, leurs accompagnateurs et des r\u00e9sidents.<\/p>\n

Comme l\u2019indique le protocole d\u2019accueil ces personnes, toutes test\u00e9es n\u00e9gatives au virus et ne pr\u00e9sentant pas de sympt\u00f4mes de la maladie, seront accueillies et confin\u00e9es durant deux semaines dans des structures g\u00e9r\u00e9es par le Pays. Elles b\u00e9n\u00e9ficieront \u00e9galement d\u2019un suivi et d\u2019un soutien psychologique d\u00e8s leur arriv\u00e9e, ainsi que d\u2019un suivi sanitaire durant leur temps de confinement \u00e0 l\u2019issue duquel elles seront test\u00e9es.<\/p>\n

Par ailleurs, la direction de la Sant\u00e9 affr\u00e8tera pour des besoins sanitaires une s\u00e9rie de vols inter-\u00eeles \u00e0 partir du lundi 11 mai prochain.<\/p>\n

Masques : 500.000 unit\u00e9s en vente dans les pharmacies, soutien \u00e0 la production locale de P\u0100RURU VAHA<\/strong><\/p>\n

Pr\u00e8s de 500.000<\/strong> masques extraits du stock de la pharmacie d\u2019approvisionnement du Pays seront livr\u00e9s d\u00e8s le lundi 04 mai prochain dans les pharmacies du Fenua, qui pourront les vendre \u00e0 la population en tant que produit de premi\u00e8re n\u00e9cessit\u00e9 au tarif de 100 XPF l\u2019unit\u00e9.<\/p>\n

Dans le m\u00eame temps, les autorit\u00e9s sanitaires recommandent toujours le port du masque en tissu comme geste barri\u00e8re, et s\u2019appr\u00eatent \u00e0 lancer une initiative de soutien \u00e0 la production locale.<\/p>\n

Masques en tissu : soutien \u00e0 la production et mode de fabrication<\/strong><\/p>\n

Les autorit\u00e9s sanitaires rappellent syst\u00e9matiquement \u00e0 la population que la p\u00e9riode d\u2019all\u00e8gement du confinement doit \u00eatre v\u00e9cue dans le respect des gestes d\u2019hygi\u00e8ne et des mesures barri\u00e8res parmi lesquelles le port du masque, le P\u0100RURU VAHA<\/strong> fait appel \u00e0 l\u2019esprit de vigilance.<\/p>\n

Afin de soutenir l\u2019emploi et la production locale de ces masques r\u00e9utilisables, et qui concourent \u00e9galement \u00e0 la protection de l\u2019environnement, le Pays, en lien avec les importateurs, va soutenir la fili\u00e8re en mati\u00e8re de commandes de tissu.<\/p>\n

Il n\u2019est donc pas inutile de rappeler les raisons pour lesquelles porter ce masque, comment et quand, comment l\u2019entretenir et de quelle nature est constitu\u00e9e son tissu.<\/p>\n

Pourquoi le porter ? <\/strong>Le but du port du masque en tissu est la protection, de la personne qui le porte et des personnes qui l\u2019entourent. Il permet d\u2019am\u00e9liorer les gestes barri\u00e8res en diminuant notamment le contact entre les mains et le visage, principaux points d\u2019entr\u00e9e du virus, et sert \u00e0 \u00e9viter de contaminer les autres personnes en filtrant les projections de gouttelettes.
\n<\/strong><\/p>\n

Comment et quand le porter ? <\/strong>Le masque en tissu doit \u00eatre port\u00e9 en pr\u00e9sence de toute personne autre que les membres d\u2019une famille. Il doit couvrir le nez et la bouche jusqu\u2019au dessous du menton. Les autorit\u00e9s sanitaires rappellent \u00e9galement que le lavage des mains doit \u00eatre effectu\u00e9 avant et apr\u00e8s le port du masque. Il doit \u00eatre chang\u00e9 \u00e0 un rythme li\u00e9 \u00e0 l\u2019activit\u00e9 de la personne, jusqu\u2019\u00e0 la sensation de pr\u00e9sence d\u2019humidit\u00e9.<\/p>\n

Sur le lavage. <\/strong>Le masque en tissu doit \u00eatre lav\u00e9 \u00e0 60 degr\u00e9s pendant au moins 30 minutes.
\n<\/strong><\/p>\n

La nature du tissu. <\/strong>Les autorit\u00e9s sanitaires insistent sur la nature du tissu devant servir de base \u00e0 la fabrication du masque. Le but est double : le masque doit \u00eatre conforme \u00e0 la perm\u00e9abilit\u00e9 de l\u2019air \u2013 et donc, favoriser la respiration \u2013 et par ailleurs, prot\u00e9ger avec une filtration \u00e0 hauteur de 70% des particules.
\nLa norme de conformit\u00e9 AFNOR fait ainsi \u00e9tat de deux couches de tissus de 120 \u00e0 150 g\/m2. On peut le peser.<\/p>\n

Pour visionner cette \u00e9tape de la fabrication : https:\/\/www.youtube.com\/watch?v=krXe8PGMLok<\/a><\/p>\n<\/div>

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BULLETIN D’INFORMATION #37 – Cellule de crise de la Polyn\u00e9sie fran\u00e7aise<\/h1>\n

90<\/strong> hi\u2019opo\u2019ara\u2019a tei ravehia i te mahana maha ra (55)<\/strong> e i nanahi ra (35)<\/strong>; aita e ta\u2019ata i ro\u2019ohia i teie tirotiro. 2 634<\/strong> ta\u2019ata tei hi\u2019opo\u2019ahia, mai te omuara\u2019a o teie ma\u2019i. E 58<\/strong> rahira\u2019a ta\u2019ata tei ma\u2019ihia i te Covid-19 : 7<\/strong> ta\u2019ata tei roto noa \u00e2 i te hi\u2019opo\u2019ara\u2019a t\u00e2mau. 51<\/strong> ta\u2019ata tei \u2018afaro roa mai ; \u2018aita te mau tapa\u2019o ma\u2019i e \u2018itehia fa\u2019ahouhia ra i nia ia r\u00e2tou. 1<\/strong> noa \u00e2 ta\u2019ata i roto i te fare ma\u2019i, e te \u00e2faro noa maira. E te parau \u00e2pi oaoa ra, aore roa e ta\u2019ata i fa\u2019arue mai.<\/strong><\/p>\n

Teie ra, ia vai ara noa \u00e2 t\u00e2tou<\/strong>, e ia t\u00e2mau noa \u00e2 i te fa\u2019a\u2019ohipa<\/strong> i te mau ravea p\u00e2rurura\u2019a<\/strong> i teie ma\u2019i, e ia fa\u2019aiti i te teretere<\/strong>.<\/p>\n<\/div>

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Te tere manureva ta\u2018a\u2019e (Continuit\u00e9 territoriale) i te fenua Far\u00e2ni e te mau tere manureva i roto i te mau ta\u2019a motu.<\/strong><\/p>\n

E tae mai te toru o te tere manureva a te taiete Air Tahiti Nui<\/strong> o tei t\u00e2rahuhia e te Hau Nui (Continuit\u00e9 Territoriale)<\/strong>, i te ta\u2019ura\u2019a manureva no Tahiti-Faa\u2019a i teie mahana m\u00e2\u2019a i te tuira\u2019a p\u00f4 mahana. Fa\u2019aho\u2019i mai oia e 33 ta\u2019ata : te mau ta\u2019ata ma\u2019i e t\u00f4 ratou mau ape\u2019e e te tahi mau rave \u2018ohipa o te Ea. Mai tei fa\u2019anahohia
\n\u2018aena no te fa\u2019ari\u2019i ra\u2019a ia ratou i te fenua nei, \u2018ua hi\u2019iopo\u2019ahia ratou na mua noa \u2018ae i te paiumara\u2019a i nia i te manureva, aita e tirotiro e te mau tapa\u2019o ma\u2019i i roto ia ratou. E fa\u2019ari\u2019ihia ratou i \u00f4 nei, e i muri \u2018ae e \u2018opanipanihia atu ai i roto i te h\u00f4\u2019\u00ea fare tei t\u00e2rahuhia e te Hau Fenua no te ro\u2019ara\u2019a e 2<\/strong> hepetoma. E \u2018ape\u2019ehia ratou e te mau taote manava mai t\u00f4 ratou tae ra\u2019a mai, e na reira atoa i te ro\u2019ara\u2019a e t\u00f4 ratou \u2018opanipanira\u2019ahia.<\/p>\n

E t\u00e2mau noa hia \u00e2 ratou i te hi\u2019opo\u2019ahia e te taote. Na te reira e ha\u2019amaita\u2019i atu \u00e2 i te parau no te p\u00e2rurura\u2019a.<\/p>\n

No te tere manureva i roto i t\u00f4 t\u00e2tou mau ta\u2019a motu<\/strong>, e ha\u2019amata fa\u2019ahou \u00e2 ia i te monire 11 no M\u00ea i muri nei.<\/p>\n

Te mau P\u00e2ruru vaha : e ho\u2019ohia i roto i te mau fare ho\u2019ora\u2019a ra\u2019au, ei tauturura\u2019a i te hamanira\u2019a p\u00e2ruru vaha nira i te fenua nei.<\/strong><\/p>\n

E 500 000 p\u00e2ruru vaha<\/strong>, no roto mai i te ha\u2019apuera\u2019a p\u00e2ruru vaha tei poro\u2019ihia e o tei ha\u2019aputuhia i te fare ra\u2019au a te Hau o tei fa\u2019ata\u2019ahia no te mau fare ho\u2019ora\u2019a ra\u2019au i te fenua nei. E nehenehe ia ratou e ho\u2019o i taua mau p\u00e2ruru vaha ra mai te monire 4 n\u00f4 M\u00ea i te moni e piti ahura tara (100 farani). \u2018Ua fa\u2019arirohia teie mau p\u00e2ruru vaha e tauiha\u2019a faufa\u2019a roa e o te hinaaro rahi hia e te ta\u2019ata.<\/p>\n

Te Fa\u2019aterera\u2019a o te Ea teie e fa\u2019aha\u2019amana\u2019o fa\u2019ahou atu nei \u00e2 ia t\u00e2tou e ia omono i te p\u00e2ruru vaha nira, o te h\u00f4\u2019\u00ea teie o te mau ravea p\u00e2ruru. Te imi atoa nei te F\u2019aterera\u2019a o te Ea i te tahi mau ravea tauturura\u2019a i te hamanira\u2019a i teie mau p\u00e2ruru vaha nira i te fenua nei.<\/p>\n

Te mau P\u00e2ruru vaha nira : pa\u2019epa\u2019ehia te hamanira\u2019a i te fenua nei<\/strong><\/p>\n

Te fa\u2019aha\u2019amana\u2019o fa\u2019ahou atu nei te Fa\u2019aterera\u2019a o te Ea, ia fa\u2019a\u2019ohipa i te mau ravea p\u00e2rurura\u2019a i roto teie tau ha\u2019amamara\u2019a i te \u2018opanipanira\u2019a i te fare. I roto i teie mau ravea p\u00e2rururura\u2019a, te vai nei te p\u00e2ruru vaha nira.<\/p>\n

No te pa\u2019epa\u2019e i te hamanira\u2019a i teie mau p\u00e2ruru vaha nira, e turu te Hau fenua i te mau taiete e poro\u2019i nei i te ahu.<\/p>\n

No reira e mea ti\u2019a roa ia ha\u2019apapuhia ia \u2018outou te tahi mau arata\u2019ira\u2019a : No te aha e omono ai i te p\u00e2ruru vaha nira, nafea ia omono i te p\u00e2ruru vaha nira, e eaha te taime e omono ai te p\u00e2ruru vaha nira, tona t\u00e2mara\u2019a, e eaha te huru ahu e rave no te hamanira\u2019a.<\/p>\n

No te aha e omono ai te p\u00e2ruru vaha nira<\/strong> : te f\u00e2 no te p\u00e2rurura\u2019a ia \u2018oe iho e tae noa atu i te ta\u2019ata e ha\u2019ati ra ia \u2018oe. Na te reira e ha\u2019amaita\u2019i atu \u00e2 i te parau no te p\u00e2rurura\u2019a.<\/p>\n

Eita ia \u2018oe e nehenehe fa\u2019ahou e tape\u2019a afaro roa atu i to \u2018oe hohoa mata. Na teie p\u00e2ruru vaha nira e tape\u2019a i te hu\u2019are i te pe\u2019e atu i nia i te tahi ta\u2019ata, e ore ai te reira ta\u2019ata e pe\u2019ehia i teie tirotiro.<\/p>\n

Nafea ia omono i te p\u00e2ruru vaha nira, e eaha te taime e omono ai i te p\u00e2ruru vaha nira<\/strong> : Ia omono te p\u00e2ruru vaha nira i piripiri atu \u2018oe i te tahi mau ta\u2019ata \u00ea atu i t\u00f4 \u2018oe utuafare feti\u2019i. No te t\u00e2maura\u2019a i teie p\u00e2ruru vaha nira, ia po\u2019i roa te ihu, te vaha e tae roa atu i raro \u2018ae i te ta\u2019a.
\nTe fa\u2019aha\u2019amana\u2019o fa\u2019ahou atu nei te Fa\u2019aterera\u2019a o te Ea ia horo\u2019i t\u00e2mau i te rima n\u00e2 mua a\u2019e e n\u00e2 muri a\u2019e i te omonora\u2019a i te p\u00e2ruru vaha nira. No te mea e ahu ra, e rari ihoa teie p\u00e2ruru vaha nira. A taui pinepine ra teie p\u00e2ruru vaha nira ia au i te huru o ta \u2018oe \u2018ohipa.<\/p>\n

Te t\u00e2mara\u2019a i te p\u00e2ruru vaha nira : <\/strong>A horo\u2019i teie mau p\u00e2ruru vaha nira i te pape veavea, e ono ahuru (60) teteri, i te roa\u2019ra\u2019a afa hora.<\/p>\n

Eaha te huru ahu e rave no te hamanira\u2019a : <\/strong>Te fa\u2019a\u2019ara nei te Fa\u2019aterera\u2019a o te Ea e ia ma\u2019iti maita\u2019i te ahu e rave no te hamanira\u2019a i te p\u00e2ruru vaha nira. E piti f\u00e2 :<\/p>\n

    \n
  1. Ia nehenehe noa te ta\u2019ata e huti t\u00f4na aho ;<\/li>\n
  2. Ia p\u00e2ruruhia te ta\u2019ata ina tera faito e hitu ahuru i nia i te hanere (70%).<\/li>\n<\/ol>\n

    Te ha\u2019apapu nei te fa\u2019aturera\u2019a \u00ab AFNOR \u00bb ia nirahia e piti \u2018ae tuha\u2019a ahu (h\u00f4\u2019\u00ea i nia e h\u00f4\u2019\u00ea i raro \u2018ae). Teie t\u00f4na faito tei\u2019aha : mai te hanere piti ahuru e tae atu i te hanere e pae ahuru tarama.<\/p>\n

    No te ha\u2019apira\u2019a i te hamanira\u2019a i te p\u00e2ruru vaha nira, a haere atu i nia i te Tahua Natirara : https:\/\/www.youtube.com\/watch?v=krXe8PGMLok<\/a><\/p>\n

    IA VAI ARA NOA RA T\u00c2TOU<\/strong>
    \n\u2018AITA \u00c2 TEIE FIFI MA\u2019I I ORE ATURA A FA\u2019A\u2019OHIPA I TE MAU RAVEA P\u00c2RURU<\/strong>
    \nM\u0100URUURU E FA\u2019AITOITO<\/strong><\/p>\n<\/div>

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